Pino Monaco (Smithsonian Center for Learning and Digital Access) incontra i corsisti del Master

I corsisti del master di II livello “Standards for museum education” incontreranno PINO MONACO, Associate Director of Program Evaluation at the Smithsonian Center for Learning and Digital Access, sul tema “Research directions in learning at the museum”.

La settimana di studi si svolgerà dal 19 al 23 giugno presso il Dipartimento di Scienze della Formazione dell’Università degli Studi Roma TRE. Parteciperanno all’incontro anche Fabio Benedettucci (Coordinamento Attività Didattiche , MUSEO NAPOLEONICO), Fulvia  Strano (Servizi Educativi, MUSEO DI ROMA PALAZZO BRASCHI) e Anna Livia Villa (DidatticaEd Eventi, GALLERIA DI ARTE MODERNA) per un approfondimento sulla realtà dei Musei in Comune di Roma Capitale.

Qui di seguito, una breve presentazione del seminario.

By adopting a problem-based pedagogical approach, students will learn how to address specific problems related to research on learning rooted in their organizations. Through a team-based approach, students will discuss problems and approaches. Rather than focusing on data collection and analysis, particular attention will be given to engagement of stakeholders, formulation of leading questions and application of the research results.